Calendar Sarcină

Ai reușit să rămâi însărcinată dar nu știi exact ce schimbări se vor produce în corpul tău? Fiecare săptămână din sarcină este una destul de importanta, dar hai să descoperim mai pe larg!

Cu ce ne ajută un calendar sarcină?

Aceste tip de calendar sarcină poate include, în general, informații despre schimbările periodice care apar atât la tine cât și la copil. De asemenea, acestea mai poate oferi unele informații despre ce rol are corpul mamei pentru copil și cum se dezvoltă copilul în interiorul tău.

Dacă ar fi să alegem un cuvânt cheie pentru a descrie calendar sarcină care ar fi acela? Noi am ales cuvântul „informație”. Calendar sarcină se bazează pe principiul potrivit căruia fiecare femeie este informată despre acel „de ce?” și „cum?”. Recomandăm o documentare destul de complexă în acest sens, pentru că fiecare organism reacționează diferit. Așadar, este extrem de important să îți cunoști corpul pentru a-ți ajuta bebelușul să vină pe lume în cele mai bune condiții.

O sarcină normală variază între 38-42 de săptămâni și în funcție de exact organismul tău, bebelușul se va naște în această perioadă. Din punct de vedere al statisticilor o femeie naște la data estimată în proporție de 5-10%. Deci este bine să urmărești acest tip de calendar sarcină pentru a fi cât mai bine pregătită, dar nu trebuie luat literalmente și nici considerat general valabil.

Datele preconizate nu sunt chiar o știință exactă și nici nu sunt intenționate să fie o garanție a momentului în care se va naște copilul. Dar, în scopul clarității, calendarele de sarcină trebuie să fie împărțite în patruzeci de săptămâni, începând cu săptămâna 1, când oficial, concepția este considerată momentul zero. Unele calendare de sarcină merg de fapt până la 42 săptămâni dar acest lucru nu este neapărat necesar.

Prima săptămână din sarcină

Vrei să știi ce sex va avea copilul tău? Va trebui să aștepți până în săptămânile 16-20. Copilul tău este extrem de micuț în această perioadă, dar cel mai bine ar fi să mergi la doctorul tău – dacă nu ai unul de încredere, atunci ar trebui să găsești unul destul de rapid. Totodată, în această perioadă este recomandat să iei vitamine. Acestea vor fi recomandate tot de doctor în urma unei examinări.

A doua săptămână de sarcină

Dacă un pahar sau de fapt (hai să fim sincere) mai multe, erau un obicei la câteva zile, de acum trebuie să renunțăm la acest obicei. Alcoolul nu are cel mai bun efect asupra dezvoltării copilului tău. De asemenea, în perioada care vine o să ai o stare nu tocmai bună – vei avea stări de greață, amețeli. Totul este normal, dar nu este neapărat valabil pentru fiecare femeie.

Totuși, în această perioadă este dificil să afli exact când a apărut concepția, astfel încât medicii îți vor calcula acest lucru începând cu data scadenței de la începutul ultimului ciclu menstrual.

Săptămânile 3-4

Spuneți „La revedere!” mâncării de tip fast-food. Alimentația este extrem de importantă pentru această perioadă și nu trebuie să facem excese de niciun fel.

Un lucru interesant legat de cel mic este faptul că este de dimensiunea unei semințe de mac. Destul de interesant, nu?

Săptămânile 5-6

Acum putem deja să luam în considerare o vizită la doctor pentru ultrasunete? Acestea îți vor permite să îți vezi – poate pentru prima dată bebelușul.

Acest tip de ecografie poate fi utilizată în timpul sarcinii pentru a arăta mai multe detalii despre copil. Detalii precum sacul amniotic, placenta și ovarele sunt unele dintre elementele pe care le puteți avea în urma ecografiei. De asemenea,  anomaliile majore sau defectele congenitale pot fi vizibile pe o ecografie. Acest lucru poate fi descoperi din timp, sau daca anumite probleme se dezvoltă în timp, pot fi omise în examinările periodice.

De asemenea, este recomandat să nu mai folosești produse cu ingrediente chimice dure. Oțetul, bicarbonatul, săpunul și apa sunt alegeri mai sigure pentru tine și copilul tău.

Săptămânile 7-10

Aici vom regăsi din plin apetitul pentru „doi”. Dacă până acum nu era așa pregnant, deja vei vedea cum hainele trebuie sa fie din ce în ce mai des schimbate, iar mâncarea parcă nu mai este suficientă. Chiar și în această situație, trebuie să fii atentă la ce mănânci. Tocmai în al doilea semestru va conta mai mult cantitatea de mâncare. Până atunci trebuie să știi să îți faci un meniu cât mai sănătos. În cazul în care ai dificultăți în a alege cele mai bune alimente sau dacă pur și simplu nu știi ceea ce ar fi cel mai potrivit pentru tine, poți discuta cu medicul tău sau cu un medic nutriționist.

Recomandare specială: este recomandabil să faci cât mai multă mișcare. Nu doar că te va ajuta să te menții în formă, dar acest lucru va avea un rol benefic pentru copilul tău. În cazul în care ai anumite probleme de sănătate te poți adresa medicului tău.

În această perioadă trebuie să fii extrem de atentă la simptomele pe care le ai. Dacă „răul” de dimineață înseamnă mai mult decât greață și niște amețeli din când în când – iar aici ne referim sângerări vaginale sau pierderi de greutate destul de mari din cauza greții, atunci mergi la un doctor urgent.

De asemenea, poți avea o perioadă în care vei fi mai sensibilă decât de obicei. Pentru unele persoane acest lucru se poate transforma chiar într-o depresie. În cazul în care lucrurile nu sunt tocmai ok îți recomandăm să vorbești cu cineva drag și să mergi la un terapeut pentru o discuție mai pe larg a problemelor tale. Trebuie să ai în vedere că acest lucru se datorează schimbărilor hormonale.

Un alt lucru la care trebuie să fii atentă, dar de care să nu te sperii este faptul că poți devenii constipată. Încearcă să consumi o cantitate suficientă de apă. Totuși fii atentă dacă mergi destul de des la baie pentru a elimina apa. Dacă nu, atunci trebuie să mergi la doctor pentru a vedea care este problema – acest lucru poate semnala diabet gestațional.

Săptămânile 10-20

Copilul tău va crește din ce în ce mai rapid. Sarcina se va dezvolta din ce în ce mai mult, iar oboseala va pune stăpânire pe tine. Totuși e normal, doar trebuie să ai grijă de două organisme, nu? Tot în această perioadă va trebuie să fii atentă la cât calciu consumi – îl va ajuta pe cel mic în dezvoltarea și întărirea sistemului osos.

În această perioadă poți avea din ce în mai des migrene. Este un lucru care nu e general valabil, dar se poate întâmpla. Deja ne îndreptăm către al doilea semestru de sarcină și veți întâlni mai multe probleme și pe partea de odihnă. Și somnul pare să nu mai fie ce a fost, dar stați liniștite este doar o perioadă, veți reuși curând să vă bucurați de cele 8 ore de somn.

Așa cum ți-ai dat seama, aceasta este o perioadă în care ești din ce în ce mai sensibilă, până și o răceală banală te va afecta destul de rău. În cazurile de genul este recomandabil să mergem la doctor pentru a verifica care sunt opțiunile cele mai bune pentru organismul tău.

Somnul, statul pe un scaun/fotoliu, conducerea propriei mașini sau ridicarea unor obiecte de pe jos sunt câteva provocări pe care le vei avea în această sarcină.

Avem și vești bune! Știi că de cele mai multe ori o femeie însărcinată are o frumusețe aparte? Ei bine nu îți imaginezi, chiar așa este. Datorită hormonilor vei arăta cu adevărat minunat!

Bebelușii au nevoie să crească așadar, brânzeturile, peștele, ouăle, fasolea și tofu sunt surse importante în alimentația ta. Ar fi recomandat consumarea de aproximativ 70 de grame pe zi din aceasta gamă.

În această perioadă ar trebui să începi să simți bebelușul cum dă din picioare.

Săptămânile 21-35

În această perioadă, dar și puțin mai devreme, poți dezvolta niște probleme la nivelul feței, chiar poți să ai din nou probleme cu acneea.

Dacă încă te simți epuizată și nimic nu pare să funcționeze, încearcă să faci câteva exerciții de revigorare și relaxare. Acest lucru te va face în scurt timp să te simți ca nouă!

De ce ne temem cel mai mult? Vergeturi! Pentru că pielea ta s-a adaptat într-un timp foarte scurt la schimbările și la dimensiunile actuale, vor apărea și aceste mici semne pe care noi nu ni le dorim de niciun fel! Poți evita acest lucru print-o hidratare potrivită a pielii – uleiuri, dar și volumul de apă necesar pe care trebuie să îl bei.

Încearcă să vorbești cu copilul tău – se va obișnui cu vocea ta. Este recomandabil să asculți și muzica  (se spune că cea clasică are un efect benefic asupra lui) și să vă bucurați și de ceva timp „împreună”.

Dacă în această perioadă a sarcinii simți că venele tale s-au înmulțit este pentru că... chiar așa s-a întâmplat. Gândește-te că trebuie să îl ajuți și pe cel mic să își susțină organismul.

Ultima perioadă din calendar: săptămânile 36-40

În această perioadă tot la ceea ce te gândești este că poți naște oricând. Cele mai multe nașteri premature se petrec în această perioadă, dar nu trebuie să îți faci griji. Dacă totuși sunt semne că lucrurile duc în această zonă sună-ți medicul – poate fi doar o alarmă falsă.

Ce îți recomandăm este să fii extrem de atentă. După cum ai observat și tu lucrurile pe care le făceai înainte acum, nu mai sunt atât de simple. Până și dușul a devenit o provocare. Mai ales când te speli te rugăm să fii atentă. Din cauza schimbării centrului de greutate – burtica ta e cea care provoacă această schimbare- te poți împiedica mult mai repede și să cazi.

Și dacă tot am adus vorba despre burtică, încearcă să micșorezi porțiile de mâncare. Copilul deja nu mai are dimensiunile unui vârf de ac, ci îți ocupă efectiv tot locul pe care îl ai. Cu cât mănânci mai mult cu atât te vei duce din ce în ce mai des la baie pentru a te „elibera” de presiunea pe care o simți.

Câteva exerciții înainte pentru spate ar trebui să fie o rutină zilnică. Te vor ajuta pentru durerile pe care le vei simții din cauza greutății tot mai mari. Dacă nu poți să le faci singură, încearcă să rogi pe cineva din familie să îi facă un masaj la mâini, picioare și spate – cu siguranță nu vei regreta!

Și... încet, încet trebuie să fiți atente la orice semn care vă poate pune în gardă pentru nașterea propriu zisă! Chiar dacă ești extrem de nerăbdătoare să îl ții pe cel mic în brațe, încearcă să te relaxezi și să te odihnești cât de mult poți.

Sorry, no posts matched your criteria.